Symptomer på stress som du skal holde øje med

Vær opmærksom på stress symptomer – Det er livsvigtigt 

Noget af det første du skal være opmærksom på, for ikke at ødelægge din livskvalitet er stress

Du vil her blive klogere på, hvad stress er og hvordan du kan komme ud af det. Det vil have konsekvenser for dit helbred, hvis du ignorrere dine symptomer. Men f.eks kan en stresscoach behandle dig, så livskvaliteten og overskuddet vender tilbage. 

Hvis du booker en Coach kan personen hjælpe dig med følgende: 

  • genskabe overblik over dit liv
  • struktur i din hverdag 
  • planlægning og struktur i din hverdag
  • overskud og livsglæde fornyet 
  • forebygning af stress senere i livet 
  • bevidsthed om dig selv og hvad som gør dig stresset
  • prioritering af dit liv og dig selv, for at få balance

De tegn som du skal holde øje med er følgende: 

  • dit humør
  • din livskvalitet
  • dit energi niveau
  • er du afhængig af noget? sukker, kaffe, energidrikke?
  • din sexlyst
  • din sult – er den øget eller faldet?
  • sover du nok? eller ligger du og tænker om natten? 

Det er ikke fordi du absolut har stress ved ovenstående, men det er nogle af de tegn man skal være særligt opmærksom på og jo hurtigere du opdaget det, jo bedre bliver dit sygdomsforløb for så er du nemmere at udreddde. Dit fokus bør derfor være følgende: 

  • få nok søvn – gerne 7-9 timer 
  • spis nok eller tilpas og gerne mange grøntsager, sundt fedt fra nødder, olivenolie og avokado, protein fra fjerkræ eller fisk
  • tag gerne kosttilskud – i helsekosten har de særligt mange urter der er gode til at berolige nervesystemet eller give et ekstra skud energi – det kan særligt være sådan noget som ginseng, rosenrod, b-vitaminer, russisk rod eller lignende.
  • sørg for at få motion nok i hverdagen og hold dig aktiv. Det kan også sagtens bare være blid yoga eller gå ture. Gå gerne i naturen og få en masse frisk luft. 
  • hvis du ryger, så forsøg at stop og skru også ned for kaffeforbruget da det øger dit stressniveau. 
  • gør ting der nærer dig, og vær sammen med folk som du elsker og holder af. Jo mere kærlighed du føler i hverdagen, jo mere glæde og glæden kan smitte af på hvordan du selv har det og den energi som du sender til dig selv. 
  • vær bevidst omkring dine mål og sæt dem ikke for højt. Sæt dem tilpas og husk på at tålmodighed er vejen frem, så du ikke forhaster dig mere end nødvendigt. 
  •